بازدید کننده محترم  : از آنجاییکه کلیه لینکهای دانلود باز می باشند لطفا پس از انتخاب کتاب مورد نظر نسبت به پرداخت هزینه از طریق درگاهی که در انتهای صفحه ( سمت چپ ) ایجاد شده پس از درج اطلاعات لازم متعهد باشید . از اینکه ما را در توسعه فرهنگ مطالعه یاری میفرمایید  سپاسگذاریم. با آرزوی کامیابی و موفقیت

به زودی کتابهای بیشتری در موضوعات مختلف به مجموعه اضافه خواهد شد. 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 15:43 | نویسنده : MOHAMMAD-A |

 

 

 

 

عنوان

قیمت (تومان)

لینک دانلود

 طراحی وب

 4200

 http://uploadboy.com/dpmsun0vpcjb.html

http://uploadboy.com/j02r91rky0cp.html

 فروش آنلاین

 

 1800

http://uploadboy.com/tmwi1723tg9g.html

 آموزش 

html

 2100

 http://uploadboy.com/xps44ayobkx1.html  

 آموزش ASP

 

 2600

 http://uploadboy.com/udmz5kwuwktw.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 افکار معجزه گر

 1900

 http://uploadboy.com/xf3ul25s7csf.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 آموزش خیاطی 

 1700

 http://uploadboy.com/c74m6ukkpy09.html  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 15:24 | نویسنده : MOHAMMAD-A |

 

حکایات  شنیدنی و خواندنی

 

 

پروفسور حسابی؛ ملقب به پدر فیزیک ایران بعد از ملاقاتی كه با انیشتین داشتند و پس از آنكه انیشتین به ایشان نوید می دهند كه نظریه شما در آینده ای نه چندان دور، علم فیزیك را در جهان متحول خواهد كرد، به پروفسور پیشنهاد می دهد كه برای تكمیل نظریه خود در آزمایشگاه مجهز دانشگاه شیكاگو به كار خود ادامه دهد. در ادامه ایمیل خاطره ای بسیار آموزنده از ایشان در دانشگاه شیکاگو نقل شده كه هر ایرانی را به فكر وا می دارد. امیدوارم شما دوستان هم فرصت خوندنش رو از دست ندهید ...

دانشگاه شیکاگو بسیار پیشرفته بود. مهم تر از هر چیزی آزمایشگاه های متعدد و معتبر آن بود.

من در لابراتوار بسیار پیشرفته اپتیک، مشغول به کار شدم. در خوابگاه دانشگاه هم اتاق مجهزی برای اقامت، به من داده بودند.

از نظر وسایل رفاهی، مثل اتاق یک هتل بسیار خوب بود. آدم باورش نمی شد، این اتاق در دانشگاه باشد. معلوم بود که همه چیز را، برای دلگرمی محققین و اساتید، فراهم کرده بودند.

نکته خیلی مهم و حائز اهمیت، آزمایشگاه ها و چگونگی تجهیزات آن بود. یک نمونه از آن مربوط به میزی می شد که در آن آزمایشگاه به من داده بودند. این میز کشوی کوچکی داشت.

از روی کنجکاوی آنرا بیرون کشیدم و با کمال تعجب، چشمم به یک دسته چک افتاد. دسته چک را برداشتم و متوجه شدم تمام برگه های آن امضا شده است!

فوراً آنرا نزد پروفسوری که رئیس آزمایشگاه ها و استاد راهنمای خودم بود بردم. چک را به او دادم و گفتم: ببخشید استاد، که بی خبر مزاحم شدم. موضوع بسیار مهمی اتفاق افتاده است. ظاهراً این دسته چک مربوط به پژوهشگر قبلی بوده و در کشوی میز من جا مانده است. و اضافه کردم، مواظب باشید، چون تمام برگ های آن امضا شده است، یک وقت گم نشود.

پروفسور با لبخند تعجب آوری، به من گفت: این دسته چک را دانشگاه برای شما، مانند تمام پژوهشگران دیگر دانشگاه، آماده کرده است، تا اگر در هنگام آزمایش ها به تجهیزاتی نیاز داشتید، بدون معطلی به کمپانی سازنده تجهیزات اطلاع بدهید. آن تجهیزات را، برای شما می آورند و راه می اندازند و بعد فاکتوری به شما می دهند. شما هم مبلغ فاکتور شده را روی چک می نویسید و تحویل کمپانی می دهید. به این ترتیب آزمایش های شما با سرعت بیشتری پیش می روند.

توضیح پروفسور مرا شگفت زده کرد و از ایشان پرسیدم: بسیار خوب، ولی این جا اشکالی وجود دارد، و آن امضای چک های سفید است؛ اگر کسی از این چک سوء استفاده کرد، شما چه خواهید کرد؟با لبخند بسیار آموزنده ای چنین پاسخ داد: "بله، حق با شماست. ولی باید قبول کنید، که درصد پیشرفتی که ما در سال بر اساس این اعتماد به دست می آوریم، قابل مقایسه با خطایی که ممکن است اتفاق بیفتد نیست."

"این نکته، تذکر یک واقعیت بزرگ و آموزنده بود. نکته ای ساده که متاسفانه ما در کشورمان نسبت به آن بی توجه هستیم."

یک روز که در آزمایشگاه مشغول به کار بودم، دیدم همین پروفسور از دور مرا به شکلی غیر معمول، نگاه می کند. وقتی متوجه شد که من از طرز دقت او نسبت به خودم متعجب شده ام، با لبخندی بسیار
جذابی کنارم آمد و گفت: آقای دکتر حسابی، شما تازگی ها چقدر صورتتان شبیه افراد آرزومند شده است؟ آیا به دنبال چیزی می گردید، یا گم گشته خاصی دارید؟

من که از توجه پروفسور تعجب کرده بودم با حالت قدرشناسی گفتم: بله، من مشغول تجربه ی نظریه ی خودم در مورد عبور نور از مجاورت ماده هستم. برای همین، اگر یک فلز با چگالی زیاد، مثل شمش طلا با عیار بالا داشتم، از آزمایش های متعدد، روی فلزهای معمولی خلاص می شدم و نتایج بهتری را در فرصت کمتری به دست می آوردم؛ البته این یک آرزوست.

او به محض شنیدن خواسته ام، گفت: پس چرا به من نمی گویید؟

گفتم آخر خواسته من، چیز عملی نیست. من با شمش آلومینیوم، میله برنز و میله آهنی تجربیاتی داشته ام. ولی نتایج کافی نگرفته ام و می دانم که دستیابی به خواسته ام غیر ممکن است.

پروفسور وقتی حرف های مرا شنید از ته دل خنده ای کرد و اشاره کرد که همراه او بروم.

با پروفسور به اتاق تلفنخانه دانشگاه آمدیم. پروفسور با لبخند و شوق، به خانمی که تلفنچی و کارمند جوان آنجا بود، سفارش شمش طلا داد و خداحافظی کرد و رفت.

من که هنوز باورم نمی شد، فکر می کردم پروفسور قصد شوخی دارد و سربه سرم می گذارد. با نومیدی به تعطیلات آخر هفته رفتم.

در واقع 72 ساعت بعد، یعنی روز دوشنبه که به آزمایشگاه آمدم، دیدم جعبه ای روز میز آزمایشگاه است. یادداشتی هم از طرف همان خانم تلفنچی، روی جعبه قرار داشت که نوشته بود امیدوارم این شمش طلا، به طول 25 سانتی متر و با قطر 5 سانتی متر با عیار بسیار بالایی به میزان 24، که تقاضا کرده اید، نتایج بسیار خوبی برای کار تحقیقی شما بدست دهد.

با ناباوری ولی اشتیاق و امید به آینده ای روشن کارم را شروع کردم. شب و روز مطالعه و آزمایش می کردم تا بهترین نتایج را بدست آورم.

حالا دیگر نظریه ام شکل گرفته بود و مبتنی بر تحقیقات علمی عمیق و گسترده ای شده بود.

بعد از یکسال که آزمایش های بسیار جالبی را با نتایج بسیار ارزشمندی به دست آورده بودم، نزد آن خانم آوردم و شمش طلای خرده شده و تکه تکه را که هزار جور آزمایش روی آن انجام داده بودم را داخل یک
جعبه روی میز خانم تلفنچی گذاشتم.

به محض اینکه چشمش به من افتاد مرا شناخت و با لبخند پر مهر و امیدی، از من پرسید: آیا از تحقیقات خود، نتایج لازم را بدست آوردید؟

فوراً پاسخ دادم: بلی، نتایج بسیار عالی و شایان توجهی، بدست آوردم. به همین دلیل نزد شما آمده ام که شمش را پس بدهم، ولی بسیار نگران هستم. زیرا این شمش، دیگر آن شمش اولی نیست، و در جعبه را باز کردم و شمش تکه تکه شده را به او نشان دادم و پرسیدم حالا باید چه کار کنم؟ چون قسمتی از این شمش را بریده ام، سوهان زده ام و طبیعتاً مقداری از طلاها دور ریخته شده است.

خانم تلفنچی با همان روی خوش لبخند بیشتری زد و به من گفت: اصلاً مهم نیست، نتایج آزمایش شما برای ما مهم است. مسئولیت پس دادن این شمش با من است.

وقتی با قدم های آرام و تفکری ژرف از آنچه گذشته است، به خوابگاه می آمدم، به این مهم رسیدم، که علت ترقی کشورهای توسعه یافته، همین اطمینان خاطر و احترام کارکنان مراکز تحقیقاتی می باشد و بس، یعنی کافیست شما در یک مرکز آموزشی، دانشگاهی و یا تحقیقاتی کار کنید، دیگر فرقی نمی کند که شما تلفنچی باشید یا استاد.

چون تمام مجموعه آن مراکز در کشورهای پیشرفته دارای احترام هستند و بسیار طبیعی است که وقتی دست یک پژوهشگری در امر تحقیقات و یا تمام تجهیزات باز باشد و دارای احترامی شایسته باشد، حاصلی به جز توسعه علمی در پی نخواهد داشت

  

 

 

 داستانی است درمورد اولين ديدار "امت فاكس"، نويسنده و فيلسوف معاصر، ‌از آمريكا، هنگامی كه برای نخستين بار به رستوران سلف سرويس رفت.
وی كه تا آن زمان هرگز به چنين رستورانی نرفته بود، در گوشه ای به انتظار نشست، با اين نيت كه از او پذيرايی شود.
اما هرچه لحظات بيشتری سپری ميشد، ناشكيبايی او از اينكه ميديد پيشخدمتها كوچكترين توجهی به او ندارند، شدت گرفت.
از همه بدتر اينكه مشاهده ميكرد كسانی كه پس از او وارد شده بودند، در مقابل بشقابهای پر از غذا نشسته و مشغول خوردن بودند.
وی با ناراحتی به مردی كه بر سر ميز مجاور نشسته بود، نزديك شد و گفت: من حدود بيست دقيقه است كه در ايجا نشسته ام بدون آنكه كسی كوچكترين توجهی به من نشان دهد. حالا ميبينم شما كه پنج دقيقه پيش وارد شديد، با بشقابی پر از غذا در مقابل من، اينجا نشسته ايد! موضوع چيست؟ مردم اين كشور چگونه پذيرايی ميشوند؟

مرد با تعجب گفت: اينجا سلف سرويس است، سپس به قسمت انتهايی رستوران، جايی كه غذاها به مقدار فراوان چيده شده بود، اشاره كرد و ادامه داد به آنجا برويد، يك سينی برداريد هر چه ميخواهيد انتخاب كنيد، پول آنرا بپردازيد، بعد اينجا بنشينيد و آنرا ميل كنيد!
امت فاكس كه قدری احساس حماقت ميكرد، دستورات مرد را پی گرفت، اما وقتی غذا را روی ميز گذاشت، ناگهان به ذهنش رسيد كه زندگی هم در حكم سلف سرويس است. همه نوع رخدادها، فرصتها، موقعيتها، شاديها، سرورها و غم ها در برابر ما قرار دارد، درحالی كه اغلب ما بی حركت به صندلی خود چسبيده ايم و آنچنان محو اين هستيم كه ديگران در بشقاب خود چه دارند و دچار شگفتی شده ايم از اينكه چرا او سهم بيشتری دارد كه هرگز به ذهنمان نميرسد خيلی ساده از جای خود برخيزيم و ببينيم چه چيزهايی فراهم است، سپس آنچه ميخواهيم برگزينيم.

وقتی زندگی چيز زيادی به شما نميدهد، به دليل آنست كه
شما هم چيز زيادی از او نخواسته ايد

 

  

 

 

یکی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی خاطره جالبی را که مربوط به سالها پیش بود نقل میکرد:

 

“چندین سال قبل برای تحصیل در دانشگاه سانتا کلارا کالیفرنیا، وارد ایالات متحده شده بودم،
سه چهار ماه از شروع سال تحصیلی گذشته بود که یک کار گروهی برای دانشجویان تعیین شد که در گروه های پنج شش نفری با برنامه زمانی مشخصی باید انجام میشد.
دقیقا یادمه از دختر آمریکایی که درست توی نیمکت بغلیم مینشست و اسمش کاترینا بود پرسیدم که برای این کار گروهی تصمیمش چیه؟
گفت اول باید برنامه زمانی رو ببینه، ظاهرا برنامه دست یکی از دانشجوها به اسم فیلیپ بود.
پرسیدم فیلیپ رو میشناسی؟
کاترینا گفت آره، همون پسری که موهای بلوند قشنگی داره و ردیف جلو میشینه!
گفتم نمیدونم کیو میگی!
گفت همون پسر خوش تیپ که معمولا پیراهن و شلوار روشن شیکی تنش میکنه!
گفتم نمیدونم منظورت کیه؟
گفت همون پسری که کیف وکفشش همیشه ست هست باهم!
بازم نفهمیدم منظورش کی بود!
اونجا بود که کاترینا تون صداشو یکم پایین آورد و گفت فیلیپ دیگه، همون پسر مهربونی که روی ویلچیر میشینه…
این بار دقیقا فهمیدم کیو میگه ولی به طرز غیر قابل باوری رفتم تو فکر،
آدم چقدر باید نگاهش به اطراف مثبت باشه که بتونه از ویژگی های منفی و نقص ها چشم پوشی کنه…
چقدر خوبه مثبت دیدن…
یک لحظه خودمو جای کاترینا گذاشتم ، اگر از من در مورد فیلیپ میپرسیدن و فیلیپو میشناختم، چی میگفتم؟
حتما سریع میگفتم همون معلوله دیگه!!
وقتی نگاه کاترینا رو با دید خودم مقایسه کردم خیلی خجالت کشیدم…
شما چی فکر میکنید؟
چقد عالی میشه اگه ویژگی های مثبت افراد رو بیشتر ببینیم و بتونیم از نقص هاشون چشم پوشی کنیم”

 

 

  

چند وقت پیش با همسر و فرزندم رفته بودیم رستوران. افراد زیادی اونجا نبودن، سه نفر ما بودیم با یه زن و شوهر جوان و یک پیرزن و پیرمرد که حدوداً ۶۰-۷۰ ساله بودن. ما غذامون رو سفارش داده بودیم که مردی اومد تو رستوران. یه چند دقیقه‌ای گذشته بود که اون مرد شروع کرد به صحبت کردن با موبایلش. با صدای بلند صحبت می‌کرد و بعد از اینکه صحبتش تمام شد رو کرد به همه ماها و با خوشحالی گفت که خدا بعد از ۸ سال یه بچه بهشون داده و همینطور که داشت از خوشحالی ذوق میکرد رو کرد به صندوق دار رستوران و گفت این چند نفر مشتریتون مهمون من هستن. میخوام شیرینی بچم رو بهشون بدم. به همشون باقالی پلو با ماهیچه بده. خوب ما همگیمون با تعجب و خوشحالی داشتیم بهش نگاه میکردیم که من از روی صندلیم بلند شدم و رفتم طرفش. اول بوسش کردم و بهش تبریک گفتم و بعد بهش گفتم ما قبلا غذا مون رو سفارش دادیم و مزاحم شما نمیشیم. اما بالاخره با اصرار زیاد پول غذای ما و اون زن و شوهر جوان و اون پیرزن پیرمرد رو حساب کرد و با غذای خودش که سفارش داده بود از رستوران خارج شد.
این جریان گذشت و یک شب با خانواده رفتم سینما و تو صف برای گرفتن بلیت ایستاده بودیم که ناگهان با تعجب همون مرد تو رستوران رو دیدم که با یه دختر بچه ۴-۵ ساله ایستاده بود تو صف. یه جوری که متوجه من نشه نزدیکش شدم و باز هم با تعجب دیدم که دختره داره اون مرد رو بابا خطاب میکنه. دیگه داشتم از کنجکاوی می‌مردم. دل زدم به دریا و رفتم از پشت زدم رو کتفش. به محض اینکه برگشت من رو شناخت. یه ذره رنگ و روش پرید. اول با هم سلام و علیک کردیم بعد من با طعنه بهش گفتم ماشالله از ۲-۳ هفته پیش بچتون بدنیا اومد و بزرگم شده. همینطور که داشتم صحبت می‌کردم پرید تو حرفم و گفت: «داداش اون جریان یه دروغ بود، یه دروغ شیرین که خودم میدونم و خدای خودم.»
دیگه با هزار خواهش و تمنا از طرف من، گفت: «اون روز وقتی وارد رستوران شدم سفارش رو دادم و روی یکی از صندلی‌ها نشسته بودم که صدای اون پیرمرد و پیر زن رو شنیدم. البته اونا نمیتونستن منو ببینن و داشتن با خنده با هم صحبت میکردن. پیرزن گفت کاشکی می‌شد یکم ولخرجی کنی امروز یه باقالی پلو با ماهیچه بخوریم. الان یه سال میشه که ماهیچه نخوردم. پیرمرد در جوابش گفت ببین اومدی نسازی‌ها. قرار شد بیایم رستوران و یه سوپ بخوریم و برگردیم خونه. اینم فقط بخاطر اینکه حوصلت سر رفته بود. من اگه الان هم بخوام ولخرجی کنم نمیتونم بخاطر اینکه ۱۸ هزار تومان بیشتر تا سر برج برامون نمونده. همین طور که داشتن با هم صحبت میکردن گارسون اومد سر میزشون و گفت چی میل دارین. پیرمرده هم بیدرنگ جواب داد پسرم ما هردومون مریضیم اگه میشه دو تا سوپ با یه دونه از اون نونای داغتون برامون بیار. من تو حال و هوای خودم نبودم. تمام بدنم سرد شده بود. احساس کردم دارم می‌میرم.رو کردم به آسمون و گفتم خدا شکرت فقط کمکم کن. بعد اونجوری فیلم بازی کردم که اون پیرزن بتونه یه باقالی پلو با ماهیچه بخوره همین.»
ازش پرسیدم: «چرا دیگه پول غذای بقیه رو دادی؟ ماها که دیگه احتیاج نداشتیم.»
گفت: «داداشمی، پول غذای شما که سهل بود، من حاضرم تمام دارایی مو بدم ولی کسی رو تحقیر نکنم.»
این و گفت و رفت. یادم نمیاد که باهاش خداحافظی کردم یا نه، ولی یادمه که اصلاً متوجه نشدم موضوع فیلم چی بود.

 

 

حکایت نصوح

 نصوح مردى بود شبیه زنها ،صدایش نازک بود صورتش مو نداشت و اندامی زنانه داشت او مردی شهوتران بود با سواستفاده از وضع ظاهرش در حمام زنانه کار مى کرد و کسى از وضع او خبر نداشت او از این راه هم امرارمعاش می کرد هم ارضای شهوت.

  گرچه چندین بار به حکم وجدان توبه کرده بود اما هر بار توبه اش را می شکست.

  او دلاک و کیسه کش حمام زنانه بود. آوازه تمیزکارى و زرنگى او به گوش همه رسیده و زنان و دختران و رجال دولت و اعیان و اشراف دوست داشتند که وى آنها را دلاکى کند و از او قبلاً وقت مى گرفتند تا روزى در کاخ شاه صحبت از او به میان آمد. دختر شاه به حمام رفت و مشغول استحمام شد.

 از قضا گوهر گرانبهاى دختر پادشاه در آن حمام مفقود گشت ، از این حادثه دختر پادشاه در غضب شد و دستور داد که همه کارگران را تفتیش کنند تا شاید آن گوهر ارزنده پیدا شود.
  
کارگران را یکى بعد از دیگرى گشتند تا اینکه نوبت به نصوح رسید او از ترس رسوایى ، حاضر نـشد که وى را تفتیش ‍ کنند، لذا به هر طرفى که مى رفتند تا دستگیرش کنند، او به طرف دیگر فرار مى کرد و…

  این عمل او سوء ظن دزدى را در مورد او تقویت مى کرد و لذا مأمورین براى دستگیرى او بیشتر سعى مى کردند. نصوح هم تنها راه نجات را در این دید که خود را در میان خزینه حمام پنهان کند، ناچار به داخل خزینه رفته و همین که دید مأمورین براى گرفتن او به خزینه آمدند و دیگر کارش از کار گذشته و الان است که رسوا شود به خداى تعالى متوجه شد و از روى اخلاص توبه کرد در حالی که بدنش مثل بید می‌لرزید با تمام وجود و با دلی شکسته گفت: خداوندا گرچه بارها توبه‌ام بشکستم، اما تو را به مقام ستاری ات این بار نیز فعل قبیحم بپوشان تا زین پس گرد هیچ گناهی نگردم و از خدا خواست که از این غم و رسوایى نجاتش دهد.

نصوح از ته دل توبه واقعی نمود ناگهان از بیرون حمام آوازى بلند شد که دست از این بیچاره بردارید که گوهر پیدا شد. پس از او دست برداشتند و نصوح خسته و نالان شکر خدا به جا آورده و از خدمت دختر شاه مرخص ‍ شد و به خانه خود رفت.
  
او عنایت پرودگار را مشاهده کرد. این بود که بر توبه اش ثابت قدم ماند و فوراً از آن کار کناره گرفت.
 
چند روزی از غیبت او در حمام سپری نشده بود که دختر شاه او را به کار در حمام زنانه دعوت کرد، ولی نصوح جواب داد که دستم علیل شده و قادر به دلاکی و مشت و مال نیستم، و دیگر هم نرفت. هر مقدار مالى که از راه گناه کسب کرده بود در راه خدا به فقرا داد و چون زنان شهر از او دست بردار نبودند، دیگر نمى توانست در آن شهر بماند و از طرفى نمى توانست راز خودش را به کسى اظهار کند، ناچار از شهر خارج و در کوهى که در چند فرسنگی آن شهر بود، سکونت اختیار نمود و به عبادت خدا مشغول گردید.

شبی در خواب دید که کسی به او می گوید:"ای نصوح! تو چگونه توبه کرده اى و حال آنکه گوشت و پوست تو از فعل حرام روئیده شده است؟ تو باید چنان توبه کنى که گوشتهاى حرام از بدنت بریزد.» همین که از خواب بیدار شد با خودش قرار گذاشت که سنگ هاى سنگین حمل کند تا گوشت هاى حرام تنش را آب کند.
  
نصوح این برنامه را مرتب عمل مى کرد تا در یکى از روزها همانطورى که مشغول به کار بود، چشمش به میشى افتاد که در آن کوه چرا می کرد. از این امر به فکر فرو رفت که این میش از کجا آمده و از کیست؟
 
عاقبت با خود اندیشید که این میش قطعاً از شبانى فرار کرده و به اینجا آمده است، بایستى من از آن نگهدارى کنم تا صاحبش پیدا شود . لذا آن میش را گرفت و نگهدارى نمود خلاصه میش زاد ولد کرد و نصوح از شیر آن بهره مند مى شد تا سرانجام کاروانى که راه را گم کرده بود و مردمش از تشنگى مشرف به هلاکت بودند عبورشان به آنجا افتاد، همین که نصوح را دیدند از او آب خواستند و او به جاى آب به آنها شیر مى داد به طورى که همگى سیر شده و راه شهر را از او پرسیدند.

وى راهى نزدیک را به آنها نشان داده و آنها موقع حرکت هر کدام به نصوح احسانى کردند و او در آنجا قلعه اى بنا کرده و چاه آبى حفر نمود و کم کم در آنجا منازلى ساخته و شهرکى بنا نمود و مردم از هر جا به آنجا آمده و در آن محل سکونت اختیار کردند، همگى به چشم بزرگى به او مى نگریستند.
  
رفته رفته، آوازه خوبى و حسن تدبیر او به گوش پادشاه آن عصر رسید که پدر آن دختر بود. از شنیدن این خبر مشتاق دیدار او شده، دستور داد تا وى را از طرف او به دربار دعوت کنند. همین که دعوت شاه به نصوح رسید، نپذیرفت و گفت: من کارى و نیازى به دربار شاه ندارم و از رفتن نزد سلطان عذر خواست.
  
مامورین چون این سخن را به شاه رساندند  شاه بسیار تعجب کرد و اظهار داشت حال که او نزد ما نمی آید ما مى رویم او را ببینیم.پس با درباریانش به سوى نصوح حرکت کرد، همین که به آن محل رسید به عزرائیل امر شد که جان پادشاه را بگیرد، پس پادشاه در آنجا سکته کرد و نصوح چون خبردار شد که شاه براى ملاقات و دیدار او آمده بود، در مراسم تشییع او شرکت و آنجا ماند تا او را به خاک سپردند و چون پادشاه پسرى نداشت، ارکان دولت مصلحت دیدند که نصوح را به تخت سلطنت بنشانند. چنان کردند و نصوح چون به پادشاهى رسید، بساط عدالت را در تمام قلمرو مملکتش گسترانیده و بعد با همان دختر پادشاه که ذکرش رفت، ازدواج کرد و چون شب زفاف و عروسى رسید، در بارگاهش ‍ نشسته بود که ناگهان شخصى بر او وارد شد و گفت چند سال قبل، میش من گم شده بود و اکنون آن را نزد تو یافته ام، مالم را به من برگردان.
  
نصوح گفت : درست است و دستور داد تا میش را به او بدهند، گفت چون میش مرا نگهبانى کرده اى هرچه از منافع آن استفاده کرده اى، بر تو حلال ولى باید آنچه مانده با من نصف کنى.
  
گفت: درست است و دستور داد تا تمام اموال منقول و غیر منقول را با او نصف کنند.آن شخص گفت: بدان اى نصوح، نه من شبانم و نه آن میش است بلکه ما دو فرشته براى آزمایش تو آمده ایم. تمام این ملک و نعمت اجر توبه راستین و صادقانه ات بود که بر تو حلال و گوارا باد، و از نظر غایب شدند…

 

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: دل نوشته ها ، HEART POSTS ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 27 آذر 1393برچسب:, | 14:11 | نویسنده : MOHAMMAD-A |

فنگ شویی

 

به نظرتان محیط بازتابی از سلامتی شما است؟محل زندگی شما چگونه روی روابط شما اثر دارد؟اکثر انسانها نسبت به محیط زندگی خود بی توجه هستند و از تاثیراتی که این محیط بر وجودشان می گذارد غافل اند. حال آنکه گفته می شود محیطی که در آن زندگی می کنیم محیط کاملی است که بر مبنای فعل و انفعالات متقابل نظام خورشیدی(آسمان) ،محیط اطراف(زمین) و تاریخ تولد(فردیت)‌بنا شده است.


بنابراین برای یک زندگی آرام و متعادل، همنوایی با نظام خورشیدی ،زمین و حتی تاریخ تولد ضروری به نظر می رسد .
این همنوایی و هماهنگی توسط روشهایی چون فنگ شویی ایجاد می شود.فنگ شویی دانش و هنر قدیمی است که مطلوب ترین روش های زندگی در محیطی مناسب و موزون را به انسان می آموزد. فنگ شویی مشخص می کند چگونه با استفاده از رنگهای مناسب ،وسایل زندگی مناسب و طریقه صحیح چیدمان آنها محیطی نافع برای خود ایجاد کنید و محیط کار ،تجارت یا خانه خود را به مراکز قدرت تبدیل کنید .
در مورد تاریخ دقیق فنگ شویی یا ابداع کننده آن هیچ سند قابل اطمینانی در دست نیست.تنها در هشتاد سال گذشته موفق به کشف اسناد ومدارک اندکی متعلق به قرون سوم و چهارم قبل از میلاد شده اند که درآ نها به صورت غیر مستقیم به فنگ شویی اشاره شده است.
فنگ شویی در قلب و ذهن مردم معمولی و از طریق زبان رمزی بین استادان و شاگردان باقی ماند و به صورت سینه به سینه رموز این هنر حفظ شد. به همین دلیل تعداد کمی از متون مکتوب آن باقی مانده است.بعضی از محققان معتقد ند حکمت و کاربرد فنگ شویی همزمان با مکتوب شدن نظریه یین (سرد)ویانگ (گرم) واندیشه های جها ن بینی مبتنی بر پنج عنصر چینی ، زمین (خاک) ، فلز ،‌آب ، جنگل (چوب) و آتش ، مدون گردیده است.
نظریه فنگ شویی رابطه کیهان و انسانها را بررسی می کند و هدف آن ایجاد وحدت میان آسمان ، زمین ، انسان و ماده از طریق نیروی تاچی (نهایت مطلق) است. چینی های باستان اعتقاد داشتند هنگامی که این وحدت به وجود اید ،”چی” (نیرو های حیاتی) در موجودات جاندار و بی جان جاری شده و موجب بروز اتفاقات خوب و سازنده می شود. فقدان جریان”چی” نتیجه معکوس،یعنی بد بختی و اختلال و نگرانی به بار می آورد.محور اصلی هنر فنگ شویی وحدت میان آسمان ، زمین و انسان است.
چینی های باستان در جستجوی وسیله ای برای تو ضیح نیرو های مر ئی و نا مرئی روی زمین و تا ثیر مبهم و مرموز این نیروها بر رفتار انسان بودند. و به دنبال معنویتی بودند که در هنگام سختی ها و بلایا به انها پناه بیاورند و به آرامش و آسایش برسند.هدف چینی های باستان وحدت انسان و طبیعت بود و قصد داشتند با وحدت بین انسان و کائنات به یگانگی برسند. در واقع فنگ شویی با جلوگیری از هدر رفتن منابع و سپس ایجاد انرژیهای خوب در اطراف انسان موجب می شود رابطه متعادل و موزونی بین انسان و محیط پیرامونش برقرار شود و انسان در می یابد که با محیط اطرافش یکی است و ارتباط درونی بین عوامل را درک می کند.
نکته جالب اینکه فنگ شویی در هر کجا قابل استفاده است و هر کس به فراخور نیاز خود می تواند از آن بهره مند شود. یکی از مهمترین مباحثی که فنگ شویی به آن می پردازد محیط کار است. اگر محیط کار و زندگی هر کسی از ارتعاشات سالم احاطه شده باشد خود او نیز سالم می ماند.

‌●فنگ شوی در کار

آیا از محیط کار خود لذت می برید؟
آیا به شغل خود علاقه مند هستید؟
لحظاتی که در محل کار هستید چگونه می گذرد؟
هماهنگی میان همکاران،معین بودن حدود فعالیتها،داشتن روح بی پروا و با همت،حسن ابداع و همچنین ارتباط خوب بین مخاطبان مختلف در محیط کار،همگی عناصری می باشند که موجب فعالیتی بهینه،مثبت و در حال رشد می شوند.این محاسن را می توان به کمک قوانین فنگ شوی در محیط کار ایجاد کرد.به طور مثال با بررسی چگونگی قرار گرفتن شما در دفتر کار،همینطور وضیعت دیگر همکارانتان و حتی وسایلی که شما را احاطه کرده اند می توان موقعیت مؤثر و آرام نظم و هماهنگی بین شما و همکاران دیگر به وجود آورد.گااهی اوقات گردش ۴۵ درجه میز کار به سمت شرق یا اویختن عکس ابشاری به روی دیوار شمالی دفتر کار،کمک بسیار موثری به هماهنگی و نظم محیط کار می کند و حتی شما را از آسیب انرژی های منفی که شاید از سوی همکار بد اخلاق و سختگیرتان متوجه شماست در امان نگه می دارد..شاید سوال کنید ایا با این کارها به نتایج مثبت شخصی دست خواهید یافت؟به نظر عجیب می رسد،اما بر اساس اعتقاد قوانین فنگ شویی،حتی یک تغییر کوچک در محلی که ما را احاطه کرده می تواند به روان شدن انرژی ،،جی،، که همان انرژی حیاتی است-کمک کند از اینرو موفغیتی هماهنگ و متعادل با خود و در ارتباط با دیکران به همراه خواهد اورد.برای مثال رئیس یک شرکت بزرگ انگلیس که به خاطر کار طاقت فرسا نگران سلامتی خود بود. به یک مشاور فنگ شوی مراجعه نمود و با انجام پیشنهادات وی پس از مدتی توانست کار خود را بهتر انجام دهد و هم در امور شخصی و هم در محیط کار موفق تر شود.طبق بررسی وضیعت اتاق کار وی مشخص شد که میز تحریر او در جهت شرق و صندلی در جهت شمال شرقی قرار داشت .طبق اصول فنگ شویی این جهت ها باعث فعالیت زیاد و جاه طلبی می شوند بنابراین بنا به پیشنهاد مشاور فنگ شویی جهت میز کار به سمت شمال غربی و صندلی به سمت شرق تغییر یافت .در پس این قوانین به ظاهر ساده مجموعه ای از مطالعات وسیع وجود دارد که شامل جریان انرژی چی، برقراری توازن میان ویژگی های یین..مونث.. و یانگ ..مذکر..، و پنج عنصر چینی،زمین(خاک)،فلز،اب،جنگل(چوب) و اتش،هشت جهت اصلی زمین شمال،جنوب،شرق،غرب،شمال شرقی،شمال غربی،جنوب شرقی،جنوب غربی،علم نجوم ژاپنی و مربع جادویی است.(در این مربع اعداد ۱ تا ۹ به شکلی مرتب شده اند که اولا از هر عدد فقط یکبار استفاده شده و ثانیا جمع اعداد هر ردیف چه افقی چه عمودی با ۱۵ برابر است.)

از ترکیب موارد مذکور و در نظر گرفتن همه انها در داخل یک اداره می توان برای ارضاء مشتریان یک شرکت،همکاری دوستانه بین افراد یک اداره ،ارتباط مؤثر با مراجعین و….استفاده کرد.با بهره گیری از این دانش کهن حتی می توان با ایجاد موقعیت هایی همچون تعیین محل قرار گرفتن افراد تاثیرات عمیق و کارا بر افراد گذاشت و آنها را با عقیده خود همراه کرد.بطور کلی جهت قرارگیری کل بنا و معماری ساختمان،محل قرار گرفتن ساختمان نسبت به وضعیت خیابان های اطراف و … طراحی رنگهای فضای داخلی و چیدمان وسائل کار مثل وضیعت میز کار نسبت به بازشو های اتاق ها و یا چگونگی قرارگرفتن دستگهای تاسیساتی یا تزئیناتی موجود در محل کار و یا حتی نظم و انضباط وسایل روی میز کار مواردی هستند که مشاوران فنگ شوی به آنها دقت داشته و در هر موقعیتی مناسب ترین طراحی را انتخاب کرده و بدین ترتیب در بهبود کیفیت زندگی و کار هر شخص و همینطور کل گروه نقش مؤثری ایفا می کنند.

*****

فنگ شویی هنر باستانی شرقی، برای قرار دادن هر وسیله در جای صحیح خود چه در منزل و چه در محیط کار است.هنگامی که انسان و محیط پیرامون او با هم هماهنگ باشند، نتیجه اش زندگی خوب و موفقیت برای ماست.و هدف فنگ شویی هم رسیدن به همین موفقیت است.اگر بخواهیم فنگ شویی را لغت به لغت ترجمه کنیم به معنی باد و آب است.و به این معناس که از حرکت باد و آب و به کار بردن درست عناصر مادی انرژی خوبی در محیط زندگی ما جریان پیدا می کند.

خاستگاه فنگ شویی قاره آسیا است. به همین خاطر قوانینش برای ما ایرانیان بیگانه و نا آشنا نیست و بسیاری از راه کار هایش از قدیم در فرهنگ ما نیز وجود داشته و بخشی از باور های کهن ما بوده.به عنوان مثال خونه تکونی.که مردم ما همیشه قبل از بهار انجام میدن و آلودگی هایی که در طول سال ایجاد شده و بی نظمی هایی که به خاطر استفاده مداوم از وسایل در طول سال به وجود آمده را پاکسازی می کنن و با انرژی جدید و تازه به استقبال سال جدید می روند.

شاید در زندگی خودتان با مواردی برخورد کرده باشید که خرید یا اجاره محل جدیدی برای کار یا زندگی شما باعث شده تا تغییراتی خوب در زندگی شما به وجود بیاید و در مکالماتتان این کیفیت را این طور بیان کنید که این خونه برامون اومد داشته یا برامون خوش یمنه و هرکسی  در اون زندگی کنه شانس میاره.گاهی اوقات هم وقتی محل زندگی قبلی و فعلی خودتون را مقایسه می کنید می بینید که در خانه قبلی وضع کار و حرفه خوبی نداشتین ولی در این خانه وضع کارتان بهتر شده و در عوض مشکلات دیگری پیدا کردین.یا مثلا وقتی مهمونی میرین ممکنه یه جا علی رغم این که زیاد با افراد آشنا نیستین، ولی احساس راحتی و صمیمیت کنید ولی در عوض جای دیگه بدون هیچ علت مشخصی احساس ناراحتی کنید.

واقعیت اینه که بسیاری ازین مشکلات و تغییرات زندگی با وضعیت محیط زندگی ما و چگونگی قرار گرفتن وسایل ما در این محیط ارتباط داره و فنگ شویی به ما کمک می کنه تا این ارتباط را بشناسیم و جنبه های مثبت را تقویت و نقاط ضعف را بر طرف نماییم.

من می خواهم شما رو با مشکلاتی آشنا کنم که ممکنه در زندگیتون داشته باشین و این مشکلات مربوط به شکل دکوراسیون منزل و طرز چیدن وسایل در خونتونه.

مثلا خانم های خانه دار که بیشتر وقتشون رو در منزل می گذرانند ، ممکنه بعد از یک مدت ، از کار خونه خسته بشن،احساس کنن که کار ها براشون تکراری شده، زندگیشون یکنواخته، و این مسائل باعث بشه که فکر کنن همسر و فرزندانشون درکشون نمی کنن،و ارزش کارشون رو نمی فهمن.در صورتی که ممکنه این احساس به خاطر چیدمان غلط وسایل منزل باشه و با قرار دادن وسیله ها به طرز صحیح این مشکل حل بشه.یا ممکنه کافی باشه تا یه سری وسایلی که خانم خونه بهش علاقه داره را در جاهای خاصی از منزل قرار بدیم تا این حس یکنواختی و تکراری شدن را از بین ببریم.این وسیله می تونه یک دسته گل باشه،می تونه هدیه ای از طرف همسر باشه،می تونه کار دستی بچه ها باشه یا می تونه عکس خانوادگی باشه.یا هر چیز دیگری که برای خانم خوش آینده.

در شکلهای بالا ( 1و2) ما دو آشپز خانه را با دو نوع چیدمان مختلف می بینیم.

 دیوار ها به رنگ آبی تیره هستن که احساس خنکی و سرما به ما میده که با حرارت و گرمای آشپزخانه مقابله می کنه.ولی در عوض بعد از مدتی کار احساس افسردگی و خستگی می کنیم.یکی از نکاتی که باید بهش دقت بشه محل سینک ظرف شویی و اجاق گاز و یخچال هست.امروزه ثابت شده که اگر این سه وسیله در راس یک مثلث قرار بگیرن، رفت و آمد بین این سه شیئ برای خانم خانه راحت تر می شود ولی همین طور که این جا می بینید اجاق و سینک کنار هم قرار گرفته اند و این از نظر فنگ شویی غلطه.یک مشکل دیگری که در این شکل وجود داره اینه که اجاق گاز رو به روی در ورودیه.به همین خاطر هنگامی که خانم خانه در حال آشپزیه دیدی نسبت به بیرون از آشپزخانه نداره و نمی دونه بیرون آشپزخانه چه اتفاقی می افتد.و این یک عامل استرس زا است.هم چنین می بینید که در وسط آشپزخانه یک میز مستطیل شکل قرار دادن که جلوی رفت و آمد راحت را می گیرد.هم چنین چاقوهای تیزی که به دیوار آویزان شده اند هم یک عامل خطر زا است.در گوشه ای از آشپزخانه هم ما گیاهان خشکی را می بینیم که به صورتی نا منظم قرار گرفته اند و بی نظمی ایجاد کرده اند.حال ما در این آشپزخانه اگر بخواهیم اصول فنگ شویی را رعایت کنیم به شکل 2 می رسیم.

 در این آشپزخانه اجاق گاز و سینک ، نسبت به هم در جای صحیحی قرار گرفته اند و اگر ما یخچالی هم داشتیم و رو به روی اجاق (فلش) قرار می دادیم، مثلثمون کامل می شد که همون طور که گفتیم بهترین حالت قرار دادن این سه وسیله است.همین طور اجاق گاز جایی قرار داره که خانم می تواند حین آشپزی هم از پنجره به بیرون دید داشته باشد و هم از طریق در ، بیرون آشپزخانه را ببیند و مثلا مراقب بچه ها باشد.و لازم نباشد برای سرکشی به بچه ها ، مدام بین آشپزخانه و بیرون رفت و آمد کند.

میز از سر راه برداشته شده.چاقوها را از دیوار برداشته ایم و درون کابینت گذاشتیم، همین طور گیاهان خشک را.همین چنین رنگ دیوار را عوض کردیم و رنگی زدیم(سبز) که هم رنگ گرمی نیست و با گرما مقابله می کند و هم آن حالت افسردگی را در ما ایجاد نمی کند و اتفاقا رنگ سبز به ما نشاط و شادابی می دهد.

مشکل دیگری که در بعضی خانواده ها وجود دارد این است که بچه شان خوب درس نمی خواند.وقتی اتاق فرزندشان را نگاه کنیم به صورت کاملا مشخص عواملی را می بینیم که تمرکز بچه را از درس به سمت دیگری معطوف می کند.ممکن است در اتاق فرزندمان کامپیوتر یا پلی استیشن قرار داده باشیم و این وسایل فکر بچه را از درس منحرف کند.حتی اگر ساعت بازی کردن و فیلم دیدن فرزندمان مشخص باشد،حضور این وسایل در اتاق باعث می شود که بچه حتی هنگامی که درس می خواند فکرش متوجه بازی کردن باشد و بخواهد هر چه زودتر درسش را تمام کند و به بازیش برسد.یا چیز دیگری که در اتاق این بجه ها زیاد دیده می شود پوستر بازیگران و فوتبالیست هاست.گاهی وقت ها می بینیم که تمام دیوار های اتاق پر از عکس ورزشکاران و هنرپیشه هاست .و از این بچه نمی توان توقع داشت که هنگام درس خواندن تمرکز کافی هم داشته باشد.ممکن است رنگ اتاق خیلی تیره باشد و نور کافی نباشد که این باعث می شود فرزندمان احساس خواب آلودگی کند و حوصله درس خواندن نداشته باشد.

 درشکل 3 ما تصویر دو اتاق خواب نا مرتب را با یک اتاق خواب مرتب مقایسه می کنیم.همان طور که مشاهده می کنید دو تصویر بالا به ما احساس آشفتگی و سر درگمی می دهد.و تصویر پایین به ما آرامش می دهد.

 در تصویر 4ما اتاقی را می بینیم که دیوار هایش رنگ تیره دارند که همان طور که گفتیم احساس خواب آلودگی در فرزند ما ایجاد می کند.هم چنین تخت خواب درست روبه روی در ورودی است که احساس عدم امنیت در بچه ایجاد می کند.چون هر کسی که از جلوی در رد شود ، او را می بیند.و بچه احساس می کند که حریم شخصی ندارد.هم چنین میز وسط اتاق ، با گوشه های تیز ، در جای نا مناسبی قرار دارد و هنگامی که فرزند از تخت بیرون می آید احتمال دارد با گوشه های این میز برخورد کند.میز کامپیوتر هم جلوی در ورودی قرار دارد و راه ورود به اتاق را سد کرده است.و همین طور وقتی کمد ها در فاصله کمی از دیوار قرار دارند، قسمت هایی به وجود می آید که مستعد جمع شدن وسایل در آن محل هستند

در اتاق بعدی( شکل 5) دیوار ها به رنگ شادی رنگ آمیزی شده اند که زیاد هم تحریک کننده نیست.تخت در جای مناسبی قرار گرفته.به لبه های میز کامپیوتر دقت کنید که قسمت تیز ندارد.چراغی که کنار تخت قرار داده شده خیلی مهم است.به صورتی که اگر فرزند شما ، شب از خواب بیدار شد، بتواند به راحتی چراغ را روشن کند.کنار تخت ساعت زنگدار قرار داده شده تا بچه صبح به موقع از تخت بیدار شود.هم چنین روی دیواری که فرزند شما رو به روی آن درس می خواند می توانید تصاویری از افراد موفق یا کارنامه با نمرات خوب فرزندتان را نصب کنید.به محل قرار گیری آینه دقت کنید.اگر در اتاق فرزندتان آینه قرار می دهید دقت داشته باشید که به سمت تخت خواب فرزندتان نباشد.چون هنگامی که وی بیدار شود ، عکس خود را در آینه می بیند و در حالت خواب و بیداری که دارد ممکن است برایش ترسناک باشد.

یکی از جنبه های جالب فنگ شویی این است که خیلی از علوم مختلف را در بر می گیرد.در این دو مثال بالا،ارتباط فنگ شویی را با علوم روان شناسی و علم دکوراسیون بررسی کردیم.همین طور فنگ شویی خیلی به بهداشت و پاکیزگی محیط و فرد اهمیت می دهد.و تاکید زیادی بر پاکیزه نگه داشتن خانه می کند.مثلا توصیه می کند که سطل های زباله را هر روز خالی کنید.پشت درها،زیر تخت ها،داخل کمد ها و قفسه ها و کلا هیچ جایی انباشتگی و آلودگی وجود نداشته باشد.یا مثال جالب دیگر این است که در سرویس بهداشتی منازل باید همیشه بسته باشد،از چاه بست استفاده کنیم و هر وقت از شیر آب دست شویی و ظرف شویی استفاده نمی کنیم روی چاهکش را بپوشانیم.و ما امروزه در علم پزشکی می دانیم که اگر به این توصیه ها عمل کنیم از انتشار آلودگی ها جلوگیری می شود.

در شکل 6 سرویس بهداشتی را ملاحظه می کنید.یکی از نکات مهمی که باید رعایت شود این است که توالت مستقیما رو به روی در ورودی قرار نداشته باشد.هم چنین بهتر است لوله کشی معلوم نباشد.

 در شکل 7محل توالت تصحیح شده.لوله کشی رو کار برداشته شده.و هم چنین کار جالبی که کرده اند:پشت در، فنر قرار دادن که باعث میشه تا این در همیشه بسته باشه.

هم چنین فنگ شویی دستوراتی دارد که با نام ورزش های تای چی معروف است.که یک سری تمرینات عملی است که فرد، قبل و بعد از انجام کار های روزمره،هنگام درس خواندن،پشت میز کار و کامپیوتر می تواند این تمرینات را انجام دهد و با این کار آرامش و نیروی لازم را به بدن و ذهنش بر گرداند.

و هم چنین فنگ شویی با توجه به طبع هر فرد یک سری دستورات غذایی جالب هم دارد.

برگردیم سر مشکلاتی که فنگ شویی به ما کمک می کند تا آنها را حل کنیم:

 ممکن است فردی مشکل کاری داشته باشد.حس کند با وجود اینکه مدت زمان زیادی کار می کند،ولی کارهایش به نتیجه نمی رسد،و کارهایش به اصطلاح گیر کرده و پیش نمی رود.که این مسئله ممکن است به خاطر نامرتب بودن میز کار یا اتاق کار باشد.یا به خاطر جاگیری نا مناسب میز و صندلی باشد.مثلا اگر کسی پشت به در ورودی بشیند و به در ورودی دید نداشته باشد،احساس عدم امنیت می کند و تا هر کسی وارد اتاق می شود باید از جایش بلند شود و برگردد ببیند چه کسی آمده و چه کاری دارد.وقتی این عمل چندین بار تکرار ش.د، برای فرد آزار دهنده است و تمرکز برای کار را از فرد می گیرد.یا اگر صندلی فرد زیر تاقچه باشد یا جایی باشد که رفت و آمد سخت است،می تواند مشکل ساز باشد.

 اولین چیزی که مورد بحث است،طرز نشستن دو همکار رو به روی هم است.اصولا به این حالت،حالت مجادله می گویند.و دو نفر وقتی می خواهند با هم بحث کنند، رو در روی همدیگر قرار می گیرند.حالا وقتی دو تا همکار رو در روی همدیگر بنشینند، امکان این که بینشون اختلاف به وجود بیاید، بیشتر می شود.هم چنین، یکی از این افراد، به در، دید مناسبی ندارد و مشکلاتی که گفتیم برایش پیش می آید.هم چنین وقتی به این اتاق نگاه می کنیم می بینیم که یک سمت اتاق خیلی شلوغ است و سمت دیگر تقریبا خالی است و یک حس عدم توازن به ما می دهد.مشکل دیگر قرار گرفتن میز مستطیل شکل بین مبل ها است که به خاطر گوشه های تیزش رفت و آمد را سخت می کند.هم چنین قرار دادن گیاهان با برگ های نوک تیز در اتاق توصیه نمی شود.

 در شکل 9توازن خوبی بین همه قسمت های اتاق برقرار شده.یک قسمت از اتاق به کار کردن و بخش دیگر به محلی برای تبادل نظر اختصاص داده شده است.

پشت صندلی فرد عکس کوه نصب کردیم که نمادی از این است که فرد پشتش محکمه و از وی حمایت می شود.محل قرار گیری فرد نسبت به در ورودی مناسب است به صورتی که دید خوبی نسبت به در دارد،و از طرفی مستقیما هم رو به روی در نیست تا هر کسی که از جلوی در رد می شود بتواند مزاحم کارش شود.روی دیوار ها، تصاویری از مدارج و مدارک موفقیت های بدست آمده نصب شده است.میز بیضی شکل گوشه های تیز ندارد تا حرکت در اطرافش را سخت کند.و هم چنین گیاه با برگ های نرم، جایگزین گیاه با برگ های تیز شده.

یک مشکل دیگر می تواند مربوط به مسائل مالی باشد.ممکن است ما خیلی خوب پول در بیاریم و درآمد خوبی داشته باشیم ولی پول را سریعا از دست بدهیم.وقتی به خانه افرادی که این مشکل را دارند نگاه می کنیم می بینیم که پر از وسایل غیر ضروریه.وسایلی که فقط خریده شده اند به این امید که یک روزی به درد بخورند.و الان نیازی به آنها وجود ندارد،و فقط ذخیره شده اند برای روز مبادا!

یا می بینیم خانه پر شده از وسایل تزیینی.یکی از اصول فنگ شویی تا حد امکان خلوت کردن محیط زندگیه.و این چیزیه که تو دین ما هم بهش توصیه شده و اون ساده زیستی است.چون هر چه بیشتر اطرافمان وسایل مختلف جمع کنیم،مرتب کردنشون برامون سخت می شه،وقت بیشتری برای تمیز کردنشون باید صرف کنیم و همین طور باید مواظب باشیم تت آسیبی  بهشون نرسه.یکی از بزرگان می گوید:"هرچه بیشتر داشته باشیم،نگرانی بیشتری خواهیم داشت و هم چنان که زمان می گذرد بنده وسایل خود می شویم."

خانواده هایی را می بینیم که افراد خانواده با هم ارتباط مناسبی ندارن و هر کسی سرش به کار خودش گرمه.و این ممکنه به خاطر دکوراسیون نا مناسب مبلمان اتاق نشیمن این خونه باشه.

 اگر ما مبل ها را طوری بچینیم که رفت و آمد اطرافش مشکل باشد،باعث می شود که افراد خانواده کمتر به آن سمت بروند.یا اگر طوری بچینیم که تلویزیون در مرکز توجه باشد،باعث می شود که بیشتر وقت و توجه افراد صرف دیدن تلویزیون شود.ولی اگر ما مبلمان را طوری بچینیم که اعضای خانه رو در رو باشن،مثلا به صورت نعلی بچینیم، وسط مبل ها هم میز گردی قرار بدیم،(البته به صورتی که رفت و آمد سخت نشود)و روی میز هم شیئی بگذاریم که برای تمام افراد خانه جذاب باشد،مثلا دیوان حافظ بگذاریم یا سبد میوه قرار بدیم،این باعث می شود که اعضای خانواده دور هم جمع شوند و وقت بیشتری برای گفت و گو با هم صرف کنن.

گاهی وقت ها بع افرادی بر می خوریم که همش در خاطرات گذشته سیر می کنند و انگار زندگی برایشان تمام شده.هر وقت پای حرفشون بشینیم،فقط از خاطرات گذشته تعریف می کنند.وقتی به خانه این افراد نگاه کنیم،می بینیم که وسایل قدیمی،عکس های قدیمی،و یادگاری های زیادی در منزلشون دارن که باعث می شود این افراد دائم به گذشته فکر کنند و مانع از پیشرفت رو به جلوی این افراد می شود.

افرادی که اکثرا احساس ضعف می کنند،زیاد می خوابند و فعالیت کمی دارند، ممکن است بع این علت باشد که خانه شان نور مناسبی ندارد،یا از رنگ های تیره برای دکوراسیون استفاده کرده اند.بر عکس،خانه ای که نور زیاد داشته باشد،و از رنگ های تند در دکوراسیون استفاده شده باشد،و سروصدا زیاد باشد،باعث می شود که افراد آن خانه تحریک پذیر باشن،عصبی باشن،فکرشون دائم مشغول باشه و استرس داشته باشن.

این ها همه مثال هایی از مشکلاتی بود که توسط راه کارهای فنگ شویی برطرف می شوند.

نکته دیگری که باید اضافه کنم وسایلی است که در فنگ شویی استفاده می کنیم.ما در فنگ شویی از شمع،گیاهان،آینه،کریستال،نورپردازی مناسب و بادزنگ استفاده می کنیم،که کاربرد هرکدام متفاوت است


موضوعات مرتبط: دانستنیهای مفید ، USEFUL KNOWLEDGES ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 21 آذر 1393برچسب:, | 19:41 | نویسنده : MOHAMMAD-A |

 

اثرات شطرنج

 

شطرنج فعالیت مغزی پیچیده ای است که نیاز به تعقل، تمرکز و قدرت تصمیم گیری بالا دارد. انجام ورزش شطرنج فواید مغزی زیادی به همراه دارد. ورزش شطرنج به "بازی پادشاهان" معروف است. در این ورزش مغز به کار گرفته می شود تا حرکات حریف برای حمله پیش بینی شود. هرچقدر که مطالعات بیشتری درباره مغز انجام می شود مشخص می شود که ورزش شطرنج ابزاری برای تقویت توانایی های مغزی است. 

10 فایده اصلی شطرنج به شرح زیرند:

1- شطرنج IQ را افزایش می دهد

همیشه تصور می شد که شطرنج برای کسانی که قوه تعقل بهتر و IQ بالاتری دارند استفاده می شود. با این حال درباره شطرنج مسئله مرغ و تخم مرغ مطرح است. اینکه آیا افراد باهوش تر به سمت شطرنج می روند یا بازی کردن شطرنج باعث باهوش تر شدن می شود؟ در مطالعات اخیر مشخص شده است که بازی شطرنج باعث افزایش هوش می شود. در این مطالعات 4 هزار فرد اهل ونزوئلا مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که بعد از 4 ماه آموزش شطرنج IQ آن ها افزایش یافته است.

2- شطرنج از آلزایمر جلوگیری می کند

از آنجایی که مغز مانند یک ماهیچه عمل می کند، نیاز به ورزش دادن دارد. مطالعات منتشر شده در مجله پزشکی انگلیسی نشان داده است افرادی که بالای 75 سال سن دارند اگر شطرنج بازی کنند و فعالیت های مغزی از این دست داشته باشند، کمتر مشکل اختلال حواس پیدا می کنند. در این بررسی ها مشخص شده است بافت های مغزی که از آن ها استفاده نمی شود قدرت خود را از دست می دهند. بنابراین دلیل کافی برای روی آوردن به شطرنج قبل از رسیدن به سن 75 سالگی وجود دارد.

3- شطرنج هر دو طرف مغز را پرورش می دهد

در مطالعات محققان آلمانی مشخص شده است افرادی که شطرنج بازی می کنند هر دو نیم کره مغز را پرورش می دهند. آن ها انتظار داشتند که در بررسی ها مشاهده کنند نیمکره چپ مغز افرادی که شطرنج  بازی می کنند قوی تر است اما در کمال ناباوری دریافتند که نیم کره راست مغز این افراد نیز با همان کیفیت کار می کند.

4- شطرنج خلاقیت را افزایش می دهد

از آنجایی که نیم کره راست مغز مربوط به خلاقیت می شود، انجام شطرنج خلاقیت را نیز افزایش می دهد. شطرنج  بازی کردن ابتکار را افزایش می دهد. مطالعات بر روی دانش آموزان که یک روز در هفته شطرنج بازی می کردند و مقایسه آن ها با افرادی که یک روز در هفته با کامپیوتر کار می  کردند یا فعالیت های مختلف دیگری انجام می دادند نشان داد افرادی که شطرنج بازی می کنند ذهن خلاق تری نسبت به دیگران دارند.

5- شطرنج حافظه را افزایش می دهد

برای خوب شطرنج بازی کردن نیاز به حافظه خوب داریم زیرا باید حرکات حریف را به خاطر بسپاریم و در حرکات بعد آن ها را به یاد بیاوریم. در مطالعات انجام شده به مدت 2 سال مشخص شد دانش آموزانی که به طور مرتب شطرنج بازی می کنند حافظه و توانایی سازماندهی بیشتری دارند.

6- شطرنج توانایی حل مسئله را افزایش می دهد

بازی شطرنج مانند یک پازل بزرگ است که نیاز به حل دارد. مطالعاتی بر روی 450 دانش آموز سطح پنجم انجام شد. این افراد به سه گروه تقسیم شدند. گروه اول از سطح یک برنامه ریاضی عادی خود را انجام دادند. گروه بعد از سطح اول ریاضی را با یادگیری شطرنج همراه کردند و گروه سوم از همان سطح یک شروع به یادگیری و انجام شطرنج کردند. تست ها نشان داد که توانایی حل مسئله در گروه سوم 81.2 درصد، در گروه دوم 62 درصد و در گروه اول 21.46 درصد بود.

7- شطرنج توانایی خواندن را افزایش می دهد

در مطالعات انجام شده بر روی 53 دانش آموز مشخص شد افرادی که شطرنج بازی می کنند توانایی خواندن بهتری دارند.

8- شطرنج تمرکز را افزایش می دهد

تمرکز عمیق در شطرنج باعث پیشرفت نتایج بازیکنان می شود. اگر در حین مسابقه حتی چند ثانیه حواس فرد پرت شود می تواند بر نتیجه بازی تاثیر گذار باشد. با توجه به اینکه شطرنج نیاز زیادی به تمرکز دارد توانایی تمرکز افرادی که این ورزش را انجام می دهند نیز بیشتر است.

9- شطرنج رشد سلول های عصبی را افزایش می دهد

سلول های عصبی به شکل درخت هستند و سیگنال های عصبی را منتقل می کنند. هرچقدر سلول های عصبی بیشتر باشند، سیگنال های بیشتری جابه جا می شوند. انجام فعالیت های پیچیده مغزی همچون شطرنج رشد سلول های عصبی را افزایش می دهد.

10 – شطرنج قدرت برنامه ریزی و پیش بینی را افزایش می دهد

شطرنج باعث گسترش قشر جلوی مغز می شود، این قسمت مربوط به برنامه ریزی، قضاوت و کنترل می شود. گسترش این قسمت از مغز باعث انجام تصمیم گیری های بهتر در شرایط پیچیده می شود. 

 

 

 

 

چیدمان بهتر خانه

 

1- اضافه کردن گیاه، سنگ، صدف و دیگر عناصر طبیعی به تزیینات خانه تاثیر بسیار خوبی در روحیه اعضای خانواده می گذارد و در واقع طبیعت را به خانه تان می آورد. همچنین با گذاشتن چند شاخه گل تازه در خانه روحیه شادی به اعضای خانه بدهید.

2 - سعی نکنید لوازم منزل را هم رنگ انتخاب و به هماهنگی رنگ ها توجه کنید. تزیین خوب خانه به این معنا نیست که همه چیز یک رنگ باشد.

3 - در اثاث خانه به دنبال خطوط زیبا و خوشایند و فرم محکم و جاندار باشید. اگر وسیله ای شکلی دارد که می دانید همیشه دوستش خواهید داشت، همان را انتخاب کنید. به طور حتم شما در طول زمان از طرح و رنگ پارچه آن خسته خواهید شد که این مشکل با تعویض رویه حل می شود. مهم این است که فرم و مدل این وسیله را دوست داشته باشید.

4 - اگر در حال ایجاد تغییرات اساسی در منزل هستید قبل از هر کار جنس موادی را که استفاده می کنید مورد بررسی قرار دهید؛ به طور مثال، کف پوش مرمر در تابستان بسیار خنک و عالی است، اما در زمستان به طور آزار دهنده ای سرد است. کف پوش هایی غیر از فرش و موکت هم به سرو صدای محیط اضافه می کنند. اول این نکته را در نظر داشته باشید که خانواده شما کم جمعیت یا پرجمعیت است و بعد نوع کف پوش را انتخاب کنید.

5 - آثار هنری جالبی را که بیانگر شخصیت شما باشند در گوشه و کنار خانه قرار دهید. آثار هنری همچنین بهانه بسیار خوبی برای آغاز گفت و گو با مهمان ها هستند.

6 - از این که به دنبال هر مد جدید تزیین خانه باشید، بپرهیزید. اشیایی را انتخاب کنید که دوست دارید چرا که باید در کنار آن ها زندگی کنید و لوازم منزل چیزهایی نیستند که به تدریج به آن علاقه مند شوید.

7 - به خاطر داشته باشید که اثاثیه خاص بیشتر دیده می شوند ترکیب جالب و ابتکاری لوازم منزل به شرط آن که در آن افراط نشود، بسیار زیباتر از یک سری مبل، میز و صندلی یک شکل خواهد بود.

8 - حمام و سرویس های بهداشتی خانه را با شمع، دستمال های عطرآگین و صابون های خوشبو تزیین کنید.

 

 

 

 

 عود و خواص آن

 

 
هزاران سال است که عود در سراسر دنيا مصرف می شود و به نظر می رسد که به عنوان نمادی معنوی در فرهنگ های مختلف به شمار می رفته است.

انواع عود
عود در اشکال مختلف به شکل شاخه ای ، مخروطی ، پودر عرضه می شود.
رايج ترين شکل مورد استفاده عود شاخه ای می باشد. شاخه ها پس از تولید به مواد معطّر آغشته می شوند، و این روش استفاده از روایح بسیار متنوع را ممکن می سازد موارد استفاده این شکل از عود بسیار گسترده می باشد ، رايحه درمانی یکی از مواردمصرف آن می باشد در این شکل مادّۀ معطّر با خمير عود و سایر افزودنی های طبیعی قبل از ساخت هر شاخه مخلوط می شود. و عطر استثنایی آن در عودهای معمولی یافت نمی شود.


خواص عود
تحقیقات گسترده بر روی عود موارد زیر را به اثبات رسانده است :
روایح مطبوع فرد را فعّال تر و سرزنده تر ساخته و باعث ارتباط شخص با درون خود می شود .
استنشاق روایح مطبوع باعث ایجاد و ارسال پیام های عصبی و واکنش های مثبت می شود .
سوزاندن عود باعث کاهش استرس و افزایش سلامتی فرد می شود.

بوي خوش عود به روح شما آرامش ميبخشد، هاله شما را از انرژي هاي منفي پاك ميكند
و شما را آماده انجام مراقبه دريافت يا انتقال انرژي مينمايد.
عود سطح انرژي مثبت محيط را بالا ميبرد و پيامهاي بويايي در مغز رابطه بدن و ذهن را سريعتر برقرار ميكند
و علاوه بر همه اينها هر چاكرا عود مخصوص خود را دارد

براي عزيزاني كه ريكي كار ميكنند. عود نقش مهمي دارد و دوستان ديگري كه ريكي كار نميكنند با روشن كردن عود و انتشار رايحه گياهي در محيط و تنفس آن به خود و خانواده يا همكاران خود آرامش را هديه مي دهند

در ايران گياه درماني پيشينه بسيار قديمي دارو اكنون با عودهاي گياهي و تائيد شده توسط وزارت بهداشت ميتوان از عود در درمان و آرامش خود و ديگران استفاده نمود

عودها و اثر درماني آنها 
 
ضد سرماخوردگي =   عود دارچين

ضد سرماخوردگي و آنفولانزا ، ضد عفوني ننده =   عود اكاليپتوس

شاداب كننده=   عود نعناع

و عودهاي  اكاليپتوس- اكليل كوهيدارچينمريم گلي در مجموعه شاداب كنند و ضد سرماخوردگي
 
درمان استرس =  عود آویشن

براي رفع خستگي جسمي =    عودهاي  دارچين – اكاليپتوس – نعنا و مريم گلي

براي رفع خستگي فكري =   عود هل – اكليل كوهي –اسطوخودوس

براي رفع حواس پرتي وفراموشي=   عود اكليل كوهي – چوب سرو

براي رفع سوء هاضمه – اختلالات گوارشي و بي اشتهايي =   عود هل – نعنا –بابونه –دارچين – اكليل كوهي – اكاليپتوس – ا سطوخودوس
 
 رفع ميگرن =   عود ياس – اسطوخودوس – اكاليپتوس

مسكن و ضد درد =   عود اكليل كوهي – بابونه – نعنا – ا سطوخودوس
 
 رفع سردرد =  عود ياس نعنا مريم گلي – بابونه – اسطوخودوس – اكليل كوهي
  
تقويت قلب =  عود اكليل كوهي – نعناع

 

 

 

روان‌شناسی رنگ‌های مختلف

1- روان‌شناسی رنگ سیاه

  • سیاه تمام نورها در طیف رنگ‌ها را جذب می‌کند.
  • سیاه معمولاً به عنوان نماد ترس یا شیطان مورد استفاده قرار می‌گیرد امّا به عنوان نشانگر قدرت نیز شناخته می‌شود. از رنگ سیاه برای نشان دادن شخصیت‌های خطرناک مثل دراکولا و یا جادوگران استفاده می‌شود.
  • رنگ سیاه در بسیاری از فرهنگ‌ها برای مراسم سوگواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ همچنین نشانگر غمگینی، جذابیت جنسی و رسمی بودن است.
  • در مصر قدیم، رنگ سیاه نشانگر زندگی و تولّد دوباره بود.
  • رنگ سیاه معمولاً به دلیل لاغر نشان دادن در نمایش‌های مد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2- روان‌شناسی رنگ سفید

  • رنگ سفید، نماد معصومیت و پاکی است.
  • رنگ سفید می‌تواند در انسان احساس فضای بیشتر به وجود آورد.
  • رنگ سفید معمولاً نشانگر سرما، پاکیزگی و آرامش است. اتاقی که کاملاً به رنگ سفید نقاشی شده باشد ممکن است جادار و بزرگ به نظر آید امَا خالی و سرد است. بیمارستان‌ها و کادر پزشکی از رنگ سفید برای ایجاد حس پاکیزگی استفاده می‌کنند.

3- روان‌شناسی رنگ قرمز

  • رنگ قرمز، رنگ گرمی است که برانگیزاننده هیجانات قوی است.
  • رنگ قرمز، نشانگر عشق، حرارت و صمیمیت است.
  • رنگ قرمز، به وجود آورنده احساس شور و هیجان است.
  • رنگ قرمز، تحریک کننده احساس خشم و عصبانیت است.

4- روان‌شناسی رنگ آبی

  • آبی، رنگ مورد علاقه بسیاری از مردم و محبوبترین رنگ در بین مردان است.
  • رنگ آبی، احساس آرامش را به ذهن می‌آورد و معمولاً نشانگر صلح، امنیت و نظم است.
  • رنگ آبی، می‌تواند احساس غم، درون‌گرایی یا گوشه‌گیری را در بعضی افراد به وجود آورد.
  • رنگ آبی معمولاً برای دکور دفاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا تحقیقات نشان داده است که افراد در اتاق‌های آبی کارآیی بیشتری دارند.
  • رنگ آبی با وجودی که از محبوبترین رنگ‌هاست امّا یکی از رنگ‌هایی است که کمترین اشتها را بر می‌انگیزد. در برخی از برنامه‌های کاهش وزن توصیه می‌شود که غذای خود را در بشقاب‌های آبی بکشید. رنگ آبی به ندرت به صورت طبیعی درخوراکی‌ها وجود دارد. همچنین رنگ آبی غذا معمولاً به عنوان نشانه فاسد بودن و یا سمّی بودن آن در نظر گرفته می‌شود.
  • رنگ آبی می‌تواند باعث کاهش ضربان قلب و حرارت بدن گردد.

5- روان‌شناسی رنگ سبز

  • رنگ سبز، رنگ سردی است که نماد طبیعت است.
  • رنگ سبز، نشانگر آرامش، خوشبختی، سلامتی و حسادت است.
  • پژوهشگران دریافته‌اند که رنگ سبز می‌تواند باعث افزایش قابلیت خواندن گردد. برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان با قراردادن یک برگه شفاف سبز رنگ بر روی صفحه کتاب، می‌توانند مطالب را با سرعت بیشتری از حدّ معمول بخوانند و درک کنند.
  • رنگ سبز، از دیر باز نماد باروری بوده و در قرن پانزدهم برای لباس عروسی به کار می‌رفته است.
  • از رنگ سبز در دکوراسیون به دلیل اثر آرام بخشی آن استفاده می‌شود.
  • رنگ سبز باعث کاهش استرس می‌شود. کسانی که در فضای کاری سبز رنگ کار می‌کنند، کمتر دچار دردهای دستگاه گوارش می‌شوند.

6- روان‌شناسی رنگ زرد

  • رنگ زرد، رنگی گرم وشاد است.
  • رنگ زرد به دلیل مقدار زیاد نوری که منعکس می‌کند، بیشتر از بقیه رنگ‌ها چشم را خسته می‌کند. استفاده از رنگ زرد برای پس زمینه کاغذ یا نمایشگر کامپیوتر می‌تواند باعث چشم درد یا در حالت‌های خاص از دست دادن بینایی گردد.
  • رنگ زرد می‌تواند احساس رنجیدگی و خشم را به وجود آورد. با وجودی که رنگ زرد به عنوان یک رنگ شاد شناخته می‌شود اما بیشتر مردم در اتاق‌های زرد رنگ، هیجانشان را از دست می‌دهند و بچه ها نیز در اتاق‌های زرد رنگ بیشتر گریه می‌کنند.
  • رنگ زرد باعث افزایش سوخت و ساز بدن انسان می‌گردد.
  • چون رنگ زرد، از بقیه رنگ‌ها زودتر دیده می‌شود، بیشتر از بقیه برای جلب توجه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

7- روان‌شناسی رنگ ارغوانی

  • رنگ ارغوانی نماد وفاداری و ثروت است.
  • رنگ ارغوانی نشانگر عقل و معنویت است.
  • رنگ ارغوانی خیلی کم در طبیعت وجود دارد و به همین دلیل ممکن است به عنوان نشانه مصنوعی یا غیر عادی بودن در نظر گرفته شود.

8- روان‌شناسی رنگ قهوه‌ای

  • رنگ قهوه‌ای، رنگی طبیعی است که برانگیزاننده حس قدرت و اطمینان‌پذیری است.
  • رنگ قهوه‌ای همچنین می‌تواند حس غم و انزوا را به وجود آورد.
  • رنگ قهوه‌ای، حس گرما ، محبت، آسایش و امنیت را به ذهن می‌آورد.
  • رنگ قهوه‌ای معمولاً بیانگر طبیعی بودن، زمینی بودن و متفاوت بودن است اما گاهی می‌تواند نشانگر پیچییدگی نیز باشد.

  9- روان‌شناسی رنگ نارنجی

  • رنگ نارنجی، ترکیب زرد و قرمز است و به عنوان یک رنگ انرژی‌زا در نظر گرفته می‌شود.
  • رنگ نارنجی، احساس هیجان، گرما و شور و شوق را به ذهن می‌آورد.
  • رنگ نارنجی، معمولاً برای جلب توجه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  10- روان‌شناسی رنگ صورتی

  • رنگ صورتی، در واقع همان رنگ قرمز کم رنگ است و معمولاً نشانگر عشق است.
  • رنگ صورتی اثر آرام‌بخشی دارد. در ورزشگاه‌ها معمولاً رختکن تیم حریف را به رنگ صورتی نقاشی می‌کنند تا بازیکنان آن‌ها کم انرژی و منفعل شوند.
  • با وجودی که اثر آرام بخشی رنگ صورتی مشخص شده است ولی پژوهشگران دریافته‌اند که این اثر تنها در خلال مواجهه اولیه به وجود می‌آید. مثلاً هنگامی که از این رنگ در زندان‌ها استفاده شد، زندانیان پس از عادت کردن به آن، حتی نا آرامتر از قبل شدند.

 

رنگ درمانی چیست؟

استفاده از رنگ (معمولاً به شكل نور رنگی) برای تولید آثار شفابخش را رنگ درمانی می‌نامند.

رنگ درمانی یك روش جدید نیست و پیشینه كهن دارد. این روش درمانی را هزاران سال پیش در معبد «نور و رنگ شفابخش» در منطقه هلیوپولیس مصر باستان و در یونان پیش از میلاد مسیح و در فرهنگ‌های باستانی چین و هند استفاده می‌كرده‌اند.

نفوذ رنگ‌‌ها و اثرگذاری آن‌ها را در بدن انسان به طرق گوناگون ثابت كرده‌اند. پژوهش‌های متعدد درباره علل ترجیح رنگی بر رنگی دیگر، آثار رنگ‌ها بر ذهن آدمی، بر رفتار آدمی، بر حس تعادل فكری و جسمی، در تولید شادمانی یا افسردگی، در تولید آرامش یا بی قراری و چندی موارد دیگر سال‌ها در جریان بوده‌اند و آثار رنگ‌ها را در زندگی انسان نشان داده‌اند.

پژوهش‌های جدیدتر سال‌های اخیر نیز گزارش داده‌اند كه استفاده دقیق از رنگ‌هایی خاص می‌تواند آثار مفید در سلامتی و تعادل فكر، در آرامش جسمی و روانی، در بازیابی سریع‌تر تندرستی در دوران نقاهت و در تحریك یا تشویق مثبت كودكان کم هوش داشته باشد.

رنگ‌های خاص بی‌تردید آثار اقتصادی (فروش تولیدات، خدمات)، آثار اجتماعی (كسب اعتماد و احساس رضایت، یا تحریك و تشویق توده‌های مردم و بسیاری موارد دیگر)، آثار جنسی (تحریك یا جذب جنس مخالف)، آثار روانی (خوشحالی یا افسردگی)، آثار تعلیمی و تربیتی (به ویژه برای كودكان) و چندی دیگر دارند.

رنگ زرد را در آیین بودائیسم، رنگ كاه گلی را در آیین تصوف، رنگ سرخ را در آیین كمونیسم، و رنگ سیاه را در مراسم سوگواری همه ملل بر رنگ‌های دیگر ترجیح می‌دهند.

محبوب‌ترین رنگ‌ها بین عامه مردم غرب رنگ آبی است. پس از آن رنگ سرخ است. نفرت انگیزترین رنگ، بنا به تحقیق روانشناسی به نام گرنجر از دانشگاه دورهام، رنگ زرد است. چندی پیش در انستیتوی هنرهای معاصر لندن، درون سه تالار را سه رنگ متفاوت زدند و در هر سه آن‌ها تعدادی اسباب‌های بازی فكری قرار دادند. حاصل این كه پس از چند روز افرادی كه در تالار زرد رنگ گرد می‌آمدند، همه اسباب‌های بازی‌های فكری آن تالار را یا شكستند یا دزدیدند، ولی چنان پدیده‌ها در دو تالار دیگر اتفاق نیفتاد. هیچ توضیحی برای چنان رفتار ناپسند به غیر از رنگ تالار یافت نشد. این دستاورد پژوهشی زمینه فرضیه پردازی‌های روانشناختی و جامعه شناختی شده و از جمله آن‌ها یكی این است كه تعداد و چگونگی تبهكاری در هر خیابان شهر، بستگی به رنگ نور چراغ‌های آن خیابان دارد. پاسخ قطعی به این گونه مسائل نظری را پژوهش های بیشتر عرضه خواهند كرد.

مسئله‌ای جدا از رنگ‌ها ولی مربوط به آن‌ها این است كه تنها رنگ‌ها نیستند كه بر ما نفوذ دارند و آثار گوناگونی بر ما می‌گذارند، بلکه شكل شیء نیز بی‌تردید آثاری بر انسان دارد. اشكال اشیاء مختلف، دلالت بر تولید آثاری با ریشه‌های عمیق روانی بر انسان دارند، و آن‌گاه كه اشكال اشیاء را با رنگ‌ها پیوسته می‌كنیم یا به طریقی ربط می‌دهیم، كل موضوع پیچیدگی و شگفتی بیش‌تر می‌یابد. تئوگیمبل كه یكی از مشهورترین رنگ درمانگران انگلستان است در تحقیقی كه روی 1100 آدم بالغ در انگلستان انجام داده گزارش می‌دهد كه نه تنها بیش‌تر مردم رنگ آبی را به رنگ‌های دیگر ترجیح می‌دهند بلكه رنگ‌ها و شكل‌های اشیاء را به طرقی شگفت‌انگیز به یكدیگر ربط می‌دهند.

واكنش ما به رنگ، به احتمال زیاد واكنشی عاطفی است، در حالی كه واكنش ما به شكل، واكنشی فكری است. روانشناسی مشهور به نام دیوید كتس در تحقیقی كلاسیك، از گروهی كودك خواست كه دوایری سبز رنگ را با مجموعه‌ای از دوایر سرخ رنگ و مثلث‌های سبز رنگ كنار هم بچینند. كودكان بی‌درنگ هر شكل را كنار شكل همرنگ آن گذاشتند یا به عبارت دیگر اشیاء را با رنگ آن‌ها طبقه‌بندی كردند. او همین آزمایش را با گروهی بزرگسال انجام داد و دید كه هر یك از افراد گروه، پیش از طبقه‌بندی می‌پرسد كه اشیاء ‌در دسترس را باید براساس شكل یا رنگ آن‌ها طبقه‌بندی كند.

به هر حال ما درباره اهمیت و ماهیت رابطه بین رنگ و شكل هنوز خیلی كم می‌دانیم. برخی فرهنگی‌های باستان شناختی عمیق از این مسئله داشته‌اند و آثاری كه نمودارهای جالب آن شناخت هستند باقی گذاشته‌اند ولی من اینجا بیش از این به این مسئله می‌پردازم.

 

رنگ درماني بوسيله آب :

 

آب پديده اي است كه انسان براي ماندن شديدا به آن نيازمند است . برخي از افراد به دلايلي مقدار اندكي آب را بصورت روزمره مورد استفاده قرار مي دهند و آن مقدار بسيار كمتر از ميزان نياز  آنان مي باشد . بايد توجه داشته باشيد كه  هنگام شب و  صبحها پس از بيدار شدن حتما بايد آب نوشيد ، زيرا اين عمل باعث مي گردد كه نيازمندي بدن به آب رفع شده و سمومي كه در طول روز پس از صرف غذاها در بدن جمع شده بوسيله آب به راحتي از بدن دفع گردد .

براي اينكه آب را براي درمان دردها و ناراحتي هاي خود مورد استفاده قرار دهيد ، بايستي آنها را با مقداري از فركانس رنگ و نور در هم آميزيد تا  اثر آن واقع گردد . چندين روش وجود دارد كه به طريقه آنها مي توان انرژي رنگ ها را به آب انتقال داد . يكي از اين روش ها كه بسيار ساده مي باشد ، استفاده از يك ليوان پر از آب است .

براي اينكار يك لیوان را پر از آب كرده و در دست خود نگه داريد . دست ديگرتان را نيز بر دهانه ليوان بگذاريد . اين حالت نبايد به گونه اي باشد كه روي ليوان را بگيرد ، بلكه فاصله اي حدود 5 تا 6 سانتيمتر ميان دست شما و  لبه ليوان لازم است . پس از آن بر روي رنگ خاصي كه مورد نظرتان است تمركز داشته باشيد و به تنفسهاي عميق و  ادامه دهيد .

بدين ترتيب انرژي رنگ مورد نظرشما از طريق دستانتان به ليوان منتقل خواهد شد . اين روش را 3 تا 5 دقيقه ادامه داده و پس از اتمام ، آب درون ليوان را جرعه جرعه و به آرامي بنوشيد .

يكي ديگر از روشهاي رايج شارژ كردن آب با رنگهاي درماني ، استفاده از انرژي خورشيد است . براي اين منظور شيشه صاف و تميزي را پر از آب كرده ، دور آن را با رنگ درماني كه نياز داريد بوسيله پارچه يا كاغذ رنگي بپوشانيد ، سپس شيشه را مقابل نور مستقيم خورشيد قرار دهيد . توجه داشته باشيد كه انجام اينكار در صبحگاهان يا مناطقي كه از آلودگي هوا مصون هستند موثر تر خواهد بود .  نور خورشيد انرژي رنگ پارچه يا كاغذ را به حركت وادار خواهد كرد و از طريق شيشه وارد آبي خواهد شد كه در آن ريخته ايد . ناگفته نماند كه عمل انرژي گيري بايد 1 تا 3 ساعت ادامه يابد و در طول اين مدت بايد همواره شيشه مقابل نور مستقيم  صبحگاهي باشد .

افرادي كه در مورد كريستال ها و سنگ هاي زينتي درماني نيز اطلاعتي دارند ، مي دانند كه آن سنگها هم چنين تاثيري بر آب مي گذارند . به همين ترتيب نيز مي توان از سنگ براي سارژ كردن آب استفاده نمود .

تجسم رنگهاي درمان كننده :

اين تكنيك را که در كتاب اوپانيشادها آمده است را بشناسيد تا توانا گرديد و به تخيل دروني دست يابيد .

در اينجا منظور از روح ، بدن اثيري است و منظور از تخيل دروني نيز همان تجسم خلاق مي باشد . روش تجسم خلاق رنگها ، سبب رشد و تقويت تخيل مي گردد و توانايي فرد را بمنظور كسب  و تمدد اعصاب ، افزايش مي دهد .

شيوه سنتي تجسم خلاق رنگها :

گام نخست : تجسم يك نور رنگي

گام دوم : تنفس

گام سوم : آرامش

نخست به طريقه مراقبه بنشينيد ( به عضلات خود فشار نياوريد ) در صورتيكه اين شيوه براي شما سخت است ، بر روي زمين دراز بكشيد ، چشمها را به بالا بدوزيد و پس از 1 دقيقه آرامش ، ديگر به هيچ چيز جز  به رنگ مورد نظرنيانديشيد ، آهسته  چشمها را ببنديد ، سپس رنگ درمان كننده خود را بصورت گرد و غبار تجسم كنيد ، در صورت عدم توانايي در تجسم ، از يك واسطه تصويري همچون يك شيء با همان رنگ مشخص استفاده كنيد .

 

 


 


موضوعات مرتبط: دانستنیهای مفید ، USEFUL KNOWLEDGES ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, | 14:16 | نویسنده : MOHAMMAD-A |

 

GRAMMAR BOOKS                                                              

 


 

TELL ENGLISH                                                               

 

 


 

TELL IN ENGLISH                                                             

 

 


 

EVERYDAY ACTIVITIES                                                                

 


 

ENGLISH IN 20 MIN A DAY                                                              

 


 

DEVELOPING LISTENING                                                                 

 


 

                             

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 3 آذر 1393برچسب:, | 15:14 | نویسنده : MOHAMMAD-A |

 

 

ALEX LEROC

        

IN FLIGHT FRENCH

  

 

 

 

 

 

 

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 3 آذر 1393برچسب:, | 15:12 | نویسنده : MOHAMMAD-A |

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: کلیپ ، CLIP ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 1 آذر 1393برچسب:, | 20:17 | نویسنده : MOHAMMAD-A |

آگهی های شما 

  

می توانید با کمترین هزینه  ( 15 هزار تومان برای یک ماه ) تبلیغات کالا یا خدمات خود را به ما بسپارید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره 09374563517 تماس بگیرید.

 

قابل توجه هموطنان ساکن مشهد

 




برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 1 آذر 1393برچسب:, | 20:12 | نویسنده : MOHAMMAD-A |
تاريخ : شنبه 1 آذر 1393برچسب:, | 16:24 | نویسنده : MOHAMMAD-A |


موضوعات مرتبط: عکس ، PICTURE ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 1 آذر 1393برچسب:, | 16:16 | نویسنده : MOHAMMAD-A |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.
        


  • باکری آنلاین